India: Bezoek aan enkele Hindoetempels


 
Vandaag starten we presentaties over India. Met name hindoetempels komen aan bod.
Als eerste ziet u de heilige apentempel Galta te Jaipur. De video start met beelden van een ochtendmeditatie. Hindoeïsten geloven in reïncarnatie en dat kan ook in dieren zijn. Vandaar dat die op sommige plaatsen vereerd worden. Hier dus apen.
Lopend door de hoofdstraat van Jaipur hoorden we van een compleks boven de winkels gezang en muziek en zo bezochten we een hindoeïstisch gebeuren met enthousiaste samenzang.
In Deshnok bezochten we de heilige rattentempel Shri Karni Mata. De verering vindt plaats op grond van het reïncarnatie geloof en als je bij je bezoek een witte rat ziet dan brengt dat voorspoed. Je bezoekt tempels blootsvoets. Mij is een kleine ramp overkomen. Al filmend en ronddraaiend met de camera keek ik niet precies waar ik liep en zo beroofde ik een heilige rat het leven. Gelukkig zag niemand het en kon ik het voorval pas later aan mijn reisgenoten vertellen. De dode rat hadden ze wel gezien en in mijn video komt deze ook niet voor; wel enkele verwijzingen naar dit gebeuren. Aan het voorval werd alles wat daarna tegenliep op deze reis toegeschreven. Zelf ben ik me overigens van geen kwaad bewust.
Kijkt u vandaag niet naar deze presentaties dan kan dat op andere dagen middels aanklikken in mijn Youtubelijst A via http://cid-371270e7bc2df522.profile.live.com/Lists/
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie